Tuesday, March 17, 2009

Siapa Kau Nak Tuduh Aku Bukan Islam?

Aku tulis dalam Bahasa Melayu supaya otak benak kau faham!

Ini apa yang kau kata:

Adakah saudari ANTI - Islam dan juga Agama Allah?

Maaf mungkin saya tak pasti...

Saudari bukan beragama Islam


Aku lebih suka berterus terang.Kalau aku cakap kau bodoh,kau bodoh.Aku bukannya orang seni,aku pelajar sains.Aku tak suka selindungkan fakta.Aku akan cakap apa yang betul.

Artikel semalam tentang Penagih-Penagih Politik,adalah termasuk dalam golongan kau,Lim Slim Shady.Kau adalah seorang penagih kronik yang wajar dihantar ke mana-mana rehab.Aku tak tau sama ada aku harus lempang kau atau aku harus bunuh kau.Tak tahu yang mana satu.Mulut kau yang bodoh lagi celupar tu buat aku marah tatkala aku sedang menyiapkan diri untuk mendengar lecture dari manusia paling dajal di muka bumi George W Bush.Aku ingat George Bush akalnya paling rendah,rupanya kau lagi bodoh rupanya.

Kau tuduh aku bukan Islam,kau ada nampak aku menyembah tok pekong mana-mana?Kau ada nampak aku masuk gereja?Kau ada nampak aku memijak-mijak al-Quran?

Artikel semalam adalah ketidakpuasan hati aku terhadap Hadi Awang tentang idea bodohnya tentang kerajaan campuran dengan BN.Kau apa hal nak tuduh aku bukan Islam?Kafirkah aku kalau aku kata dia bodoh nak buat kerajaan campuran?Apasal kau nak interfere Islam atau tidaknya aku.

Ingin sekali aku ludah orang-orang bodoh tapi sombong dan rendah akal tapi berlagak pandai.Sekali bercakap bajet seorang PhD,tapi hakikatnya kau ni sama seperti orang-orang yang beli PhD kat Kazakhstan.Kalau dah bodoh,bodoh la.Bila masa Parti PAS tu parti maksum?Semua orang dalam tu tak boleh dikutuk?Pada aku pergi mati la kata-kata kau tu.Orang yang dah lalok dengan politik mana sedar apa yang dia cakap.

Woi bodoh,sejak bila kalau masuk Islam kena daftar masuk PAS?Cakap dengan aku?Ada tulis kat Pintu Kaabah ke nama Hadi Awang?Ada tulis ke?

Ustaz ke,Ulamak ke,Hafiz ke,kalau salah tetap salah.Takkan benda macam tu pun kau bodoh benar nak faham?

Kau ingat kau dah cukup Islam nak mengkafirkan aku?Ada aku cakap aku anti agama Allah?Kau ingat semua ahli PAS tu perjuangkan agama ke?Hukum hudud yang dijanji tak buat-buat.Zakat pun agih macam tak betul.Kau ni sakit fanatik politik bangang!Pergi Pakistan mana ada PAS.Pergi Indonesia mana ada PAS.Kau pergi Mekah pun mana ada PAS!Kau je otak sakit.

Pergi mampus la kau!Bodoh,bangsat!

13 comments:

Cob Nobbler said...

Kepada Lim,

Tak payah la nak berblogging lagi.Kitorang tak kisah kalau nko nak kutuk pendapat kami ke apa,kami terbuka je.Kami x kisah.

Macam aku la,kalau nko boleh pointkan mana yang salah,kalau aku betul salah,takde masalah.Tapi masalahnya nko cakap pun macam tak betul.

Kalau nko tak boleh get along dengan kami,blah je.Kami memang tak boleh get along dengan nko.Toksahlah nak terus dekat dengan kami,nak tunjuk yang nko ni pandai sangat.Kitorang bukan jenis yang suka kagum kat orang.Kitorang hanya kagum kat orang yang betul2 kena kagum.

Kalau nko mencomment pun buat sakit hati je,aku dah x larat lagi nak tengok gelagat nko ni.

First,nko dah buat aku marah.Nko kutuk Jawa.Aku peduli apa,aku kata nko kutuk kaum aku,nko kutuk la.Nko tak nak mintak maaf.Lepas tu pulak nko cakap Ez ni bukan Islam.Sedap2 je jari nko tekan keyboard tulis camtu.Nko tu dah pernah jumpa malaikat ke?Dah pernah cium bau syurga ke?Dah terror sangat nak cerita pasal Islam?

Ez kawan aku.Aku tak suka declare musuh,tapi kalau orang declare musuh dengan kawan aku,bermakna dia declare musuh dengan aku.Aku bukannya pandai sangat.Tapi sekurang-kurangnya aku hormat orang lain.Nko tak.Nko rasa susah sangat nak minta maaf atau terima pandangan orang.

Nko tau,nko ni EGO orangnya.Orang yang angkuh,bongkak,sombong.Nko tak sedar kata-kata nko menyinggung orang lain.Nko rasa nko hebat.

Sorry to say la,kitorang takde masa nak layan politic junkies macam nko ni.Hidup ini kena terus walau sape pun memerintah.

Najib ke,Anwar ke,Hadi ke,dorang tu semua ahli politik.Bak kata member aku,

"aku study sains politik,makin aku study makin aku benci dengan politik".

macam tu jugaklah dengan Ez.macam tu jugaklah dengan aku.Pasal tu aku suka cerita politik dalam fahaman seni.Pasal aku orang seni.

Lagi satu,nko gelak idea aku,nko kutuk idea aku,aku tak kisah.Nko rasa idea aku bangang,aku tak kisah.Tapi kalau aku kutuk nko,jangan la terasa pulak.

Sorry la,aku tak berminat nak gaduh dengan nko.Aku bukan keyboard warrior macam nko.Aku bukan politic junkies macam nko.Aku blah dari AIC pun pasal aku rasa macam ntah apa2 perjuangan nkoram.Perjuangan tak jelas.Kalau Anwar mati nanti nkoram nak buat apa?Persatuan masak-masak?

Fikirlah matang sikit.

Ez the Conspirator said...

Yup,I pun.

makin lama study pasal politics makin bosan nak cerita pasal politics.

his attitude ni Nami,please la,GAG ME WITH THE SPOON!

MariaFaizal said...

Hmmm..How this Lim lives his life yea? Does he experience un-happiness right now that he's fighting with others by giving idiotic remarks?

Is he having some critical crisis just about anything? (not only politics).Poor thing...

Ez & Nami : Our lives definitely go on & we have plenty of obligations along the way. Just embrace our lives.

That's really shallow to accuse others as non-muslim if not supporting PAS ideologies. I'm pretty sure he's so racist too!He won't go far in his life!

Ez the Conspirator said...

Sis Maria,

To be frank,I don't give a damn about Lim Slim Shady.I don't know--Eminem wannabe,idiotic sarcastic dumbass,and to be frank,he can win Idiot Of The Year this year.Don't worry I will vote for him for that award.

I dah la frust,malam ni I suppose to attend Irish Nights(since I'm quarter Irish blood,that's why I support Celtic FC) because today is St Patrick's Day,not because St Patrick but because of Irish.

Tapi disebabkan si George Bush ni,I tak boleh pergi.Kalau tak,boleh makan Colcannon banyak2.I miss my mom's colcannon!

LeeSlimShady said...

Wah...melenting nampak

maaflah saya cuma bertanya ajee...

sowwy....yek....

he...he...he...he

LeeSlimShady said...

Tapi saudari bukankah memulakan persengketaan,melemparkan kata - kata kesat dan kotor itu juga sikap seorang jahiliah....

saya berdoa moga saudari di jauhi oleh dosa - dosa itu..

amin....

LeeSlimShady said...

ye la...

saya minta maaf mungkin saya tertinggal artikel yang perlu dibaca dalam tulisan saudari...

tapi saya nak ingatkan saudari....

nabi muhammad menganjurkan perpaduan...

jadi mem"bodoh"kan hadi awang sama lah macam membodoh kan Rasullulah S.A.W

err..Saudari....

Saya tak ada duit nak beli PHD sebab khazastan tu jauh..

pasal scholarship lepas graduate dari SEOUL dulu pun tak habis bayar lagi..

he...he...he....

Malaysia Tanahairku said...

Hafiz mane ni? takkan aku kot? aku arap x de kna mngena dgn prgaduhan ni.

We want peace for all no war.

Don`t ever fight to old bloggers
don` make you all water face drop

Anonymous said...

Tak pasti? How come?
Bukannye baru first time kot dier bace u pnye blog. 'tak pasti' is sooo irrelevant words.

mungkin dah kehabisan idea to argue? sbb tu mula cakap merepek, n i see it as an attack to others personal matters. that's the way i see it. correct me if i'm wrong la.

tapi, kalo btl la kn, i rase bende ni sume mcm da jadi trend. bila xde point nk argue je, serang opponent pnye personal matters.

macam Shabery (UMNO) la, time debat ngan anwar ibrahim, bile da xde point, dok bukak citer lama serang peribadi anwar. That's soo pathetic.

Doing what some of the umno peoples do best, serang peribadi bila xde point nk argue.

Geez, I smell hypocrites.

Anonymous said...

For miss thought of mass destruction and the gang
-Never argue with an idiot.... they will drag u down to their level... and beat u wif expirience.

For others
-u are such a good opputinist - which mean A person who starts taking bath if he accidentally falls into a river

- aku lah tu

Anonymous said...

marah tul makcik ni... sabor2

captain awesome said...

kepada LeeSlimShady,

aku berasa sedih sebab orang macam kau ni buatkan lagi ramai orang PAS di perbodohkan..

"jadi mem"bodoh"kan hadi awang sama lah macam membodoh kan Rasullulah S.A.W"

dia(pengendali blog) perbodohkan dari segi apa? perbodohkan dari segi personaliti? perbodohkan dari segi membuat keputusan? atau pon perbodohkan dari sudut pandangan agama?

mengkritik hadi awang tak bermakna perbodohkan Rasulullah S.A.W.

hadi awang seorang manusia dan dia pon melakukan kesilapan begitu juga nik aziz. mereka semua ni manusia yang serba kekurangan.

ni la masalah orang die-hard PAS.. apa yang pemimpin diorang cakap semuanya betul seolah-olah tak penah buat salah. kalau bertentangan ngan idea pemimpin PAS je makne nye kafir dah tekeluar islam dll.. tah mana letak akal fikiran kurnian Allah S.W.T. pon tatau aaa...

mempersoalkan ke Islam-an seseorang? orang macam ni perlu belajar lebih dalam lagi pasal selok belok agama.

Islam cakap jangan pecah belahkan manusia dari segi kaum, ideologi, bangsa dll...

Al-Hujarat, 13:

Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu sekalian dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan Kami menjadikan kamu sekalian berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya ORANG YANG PALING MULIA DI ANTARA KAMU DI SISI ALLAH S.W.T. ADALAH ORANG YANG PALING BERTAQWA (KEPADA ALLAH), sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenali.

Islam bukan untuk melayu, bila aku Islam maknenya aku orang Islam dan nama melayu dah dibuang jauh.

apa yang UMNO buat ialah memecah belah kan Islam dengan Politik, dan juga Islam dengan bangsa

aku pon dengan selamba katak boleh cakap... orang bodoh je nak satukan PAS dengan UMNO.. Nik Aziz menolak segala bentuk perjuangan bangsa dan mengatakan PAS for All.. sebab tema dia senang.. Islam untuk semua..

orang tak sokong PAS tak bermakna orang tu bukan orang Islam. brapa banyak orang bukan Islam pangkah PAS masa pilihan raya 2008? adakah orang bukan islam tersebut telah masok islam setelah pangkah PAS?

sendiri mau pikir laa beb... lanjutkan lagi pembelajaran agama sebelum nak mempersoalkan keislaman seseorang.

aku paling benci orang yang sembah-sembah pemimpin selain Rasulullah S.A.W. sampai kan orang tegur/kritik pemimpin diorang pon dia boleh jatuh hukum hina Rasulullah S.A.W... saham nik aziz dan hadi awang tu jauh beza kalau nak banding dengan Rasulullah S.A.W... jangan nak samakan mana-mana manusia dengan Rasulullah S.A.W.

poodah.. benci sial! kau buat malu orang PAS dowh!

Ez the Conspirator said...

captain awesome,

Religion fascism is everywhere.Where everyone believes his/her religion is better than others so got right to insult others.

I'm a Muslim.But I respect others.