Sunday, May 3, 2009

Tudung vs Non-Tudung.

Warning:18 or 21 years old or above only.

I only provide links,I didn't show the videos.The visual is disturbing.Please prepare to see the truth,and this is MY STATEMENT TOWARDS THOSE RELIGION FASCIST RASCALS that want to kicking women who didn't wear veil to hell.

Get ready for the truth.

Gadis Bertudung Yang "Dijamin" Syurga Oleh Fasis Agama?

Gadis Tidak Bertudung Yang Mahu Ditendang Ke Neraka Oleh Fasis Agama.


Gag me with spoon,fascist!

p/s:I didn't hate people who wear tudung.It's their own right to wear it.It's up to them whether they want to wear it or not.If you're wearing tudung and put your religion name(Islam) in good name,I respect and salute to you.But if you're wasted your tudung with your lack of knowledge about Islam,then forget about hell-kicking.

You don't need to wear tudung just to proof that you're a good decent woman. :)

So,stop pre-judge non-tudung woman.This is my answer towards Annoyed Anonymous that always bugging my blog.Satisfy with my answer?I hope you are.

Say no for women discrimication!Say no to religion fascist!

13 comments:

Cob Nobbler said...

A bombshell.

Haha,really2 thoughts of mass destruction la.

Mana fasis agama tu,ada siapa-siapa boleh jawab?haha!

serius kelakar kah kah kah! said...

Desperate to defense yourself, huh?

Lol.

Zahrin said...

senang je..

kalau pakai tudung tapi pakai baju bapak ketat..buat malu je beb..

dunia sekarang pakai tudung sebab nak ikut-ikutan sahaja..

kalau pakai tudung tu perangai baik takpe..kita salute...setinggi - tinggi salute..

tapi pakai tudung..pastu mulot cam ***tutttttt*** buat ape babe..

kadang - kadang rasa getik..yang pakai tudung tu la selalu buat hal..bikin malu saja..

Unknown said...

OMG ez, tak habis lagi ke this issue? those people really narrow minded la dear. i memang benci orang yang suka diskriminasi orang lain ni. suci sangat ke diorang tu? i tak kisah kalo diorg nak tegur suruh wear tudung sbb aurat, tapi kalau nak wear tudung pun kena la ikhlas.

major yang ckp bnyk bab ni lelaki kan? ye la, aurat diorg tu sikit. tapi sikit tu pun tak reti jaga gak. jadi tak payah la cakap bnyk. kita ni sama je pada tuhan. i wonder why la segelintir lelaki ni suka blame perempuan. sehina-hina kaum wanita, ingatlah kaum wanita ni yang banyak menderita kerana lelaki.

kalau ada sembilan akal tapi tak boleh guna, pun sia-sia. :)

MariaFaizal said...

Ouch!
The truth(the video) really disgusts me.Yikes!

nyzm said...

eh sis E pernah pakai tudung? nak tengok jgak sis E pakai tudung hahah

Ez the Conspirator said...

nami,

So far the destruction is still not mass-scale yet.

serius kelakar,

Desperate to open religious fascist narrow minded.

Lol.

Koe,

If I punch someone,I'll make sure that I'll hit him hard.

dragsuperstar,

Tudung itu bukan agama.

Sarah Samz,

Those religious fascist rascal ni pun ramai orang lelaki Melayu yang I pernah kritik dulu.Tapi they all got big ego as big as they stupidity.Kebodohan otak dorang macam batu besar yang susah nak diubah.

Sis,

Sometimes I have to show the hideous part of our life.This is what I call it "the naked truth".

nyzm,

Nope I never wear tudung.Because I believe wearing tudung is to avoid dari maksiat.

I simply can avoid that so easy.Because I don't sell myself,cheap.

Pakai tudung tapi buat video pun tak guna.

Anonymous said...

salam,

1- kalau dah pakai tudung, janganlah menghina yg tak pakai tudung.kalau nak ajar dia orang pakai, ada jalannya.bukan dengan menghina atau melabelkan mereka dengan macam2.

2-kalau tak nak pakai tudung pun, janganlah sampai membuatkan benda yg wajib dalam quran seolah2 tak layak mengemudi hidup kita. Tudung/ hijab itu wajib bagi seorang wanita. yang penting akur saja bahawa diri kita memang ingkar bab suruhan Allah tu (kalau muslim).macam orang tak solat,apa2 pun dia orang akur bahawa ingkar dengan suruhan Allah iaitu tidak bersolat. hijab ialah identity muslimah seperti yg diturunkan dalam quran. dalam christianity, seorang 'sister' menutup seluruh badan kerana hendak menjadi hamba Tuhan yang obedients dan 'suci'.dalam islam, semua wanita di angkat suci dan tinggi antaranya dengan di anugerahkan kewajiban memakai tudung. hijab bukan saja untuk mengelak dari maksiat, tapi tudung juga merupakan komitmen dan signs sebagai wanita mulsimah yg tunduk dan akur dengan perintah Allah tanpa banyak soal macam di zaman rasulullah.

kesimpulannya,

a- kalau dah pakai tudung, tidak ada hak untuk menghina yg tak pakai. kalau nak tegur pun, tegur dengan berhikmah.bukan caci atau label orang tu sebagai ahli neraka etc.. sebaliknya yg mencaci tu pulak yg buat dosa mulut..

b- kalau tak nak pakai tudung, akur saja bahawa itu ialah perbuatan yg ingkar akan perintah Allah dan sama2 kita doa semoga one day terbuka hati2 mereka untuk melihat kebaikan hijab... tapi usahlah menegakkan benang yg basah . hijab bukan saja penting semata2 dari segi moral atau untuk elakkan maksiat tapi dari semua aspek.

peace=)

angah said...

BISMILLAHHIROHMANNIRROHIM...

Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya.
SURAH AN-NUUR...AYAT 31..

DARI HR ABU DAUD..
SABDA RASULLAH SAW
Bahawa anak perempuan apabila cukup umurnya,maka tidak boleh dilihat akan dia melainkan muka dan 2 tapak tangan hingga pergelangan tangan...

menutup aurat tue wajib keatas kita umat ISLAM..
tudung itu hanya satu tuntutan NYA..
tapi sekarang ramai yg bertudung utk berfesyen...malu nak g keje..
bukan kerana ALLAH...
utk ez..tak yah lah mainkan isu nie lagi..takut kita terpesong dr ajaran NYA...
kita nie manusia yg lemah..permikiran kita tak akan terdaya melawan tuntutan NYA...

wallahualam...
semoga kita mendapat rahmat dari NYA..

Anonymous said...

aku non-muslim and tak berapa tahu pasal hukum tudung2 ni.

tapi, pasal video tu, i dun think akan memberikan imej terbaik kepada yg pakai tudung.

ezrin said...

along baru 4 bulan follow ez punya blog....but this time along rasa ez tak perlu emtion sangat pasal ni....just pastikan kita masih brada dipaksi agama islam sebenarnya

along ezrin

fahmi said...

ni subjek sensitif ni.. harap sudah selesai isu nih.. nk tegur sesama kite utk kebaikan boleh, tp jgn kite jd judgmental.. fikir dulu perasaan org lain yg mndengar..

Ez the Conspirator said...

to all:

I tak mengutuk orang yang pakai tudung.I MENGUTUK ORANG YANG BERSIFAT HOLIER THAN THOU.

I tak kata yang kita tak payah pakai tudung,tapi yang bertudung pakai tudung untuk apa?

Untuk Tuhan atau untuk jaga air muka dari mulut orang berkata-kata?