Thursday, October 23, 2008

Why Muslim recently hate Jew?

I know this is sensitive topic to talk-but,I think I need to clear all the nonsense in our head,as Muslim,and we should understand,that this hatred should be stopped.

I know,some lunatic Jews who called themselves "Zionist",has killing Palestinians,declaring war with Muslim,but why on earth we generalize as "all Jew should be damned"?

Adolf Hitler killed 5 million of Jews in Holocaust,and many more suffered,losing their home and properties,and Jews has been mocked as "scums that want to conquer the world".

When I was in Malaysia,I observed Malay like to "curse people and compared it with Jew",for example "Perangai kau jahat macam Yahudi!",or "Kau ni perangai macam Yahudi".

What's wrong with Yahudi/Jew?

I also read some of the blogs,urged people to hate Jew.Jew is the one who create this catastrophe.

Jew got their propaganda and agenda to control the world.Jew want us to be their slave.

Hey,knock it off!

Not all Jews supporting State of Israel.Not all Jew supporting Zionism.Not all Jew like Israeli army killing Palestinian people at the street of Rafah,or Gaza Strip.

NOT ALL!

And please stop this sort of thought,"Oh,Yahudi ni nak control duit kita.."

KNOCK IT OFF!

If you guys hate Jew so much,then you also hate Prophet Ishak,Yaakob,Yusuf,Ayub,Musa,Harun,Zulkifli,Daud,Sulaiman,Ilyas,Ilyasa,Yunus,Zakaria,Yahya,and Isa a.s.They all Jew!

Hate Zionist,not Jew.

We definitely don't want another Hitler roaming the Earth,don't we?

5 comments:

PERUNDANG said...
This comment has been removed by the author.
PERUNDANG said...

uma satu perkara yg ingin saya sebutkan- yahudi dan zionis adalah dua entiti yg berbeza sama sekali. Yahudi itu adalah bangsanya, manakala zionis itu lebih kepada 'kesatua' yg melakukan kerosakkan di dunia pada hari ini.

namun sekiranya kita melihat kembali sejrah wlpn nabi2 ini dahulu berbangsa yahudi, tp bangsa yahudi dahulu sngt bnyk sejarah 'hitam' nya.

Di dalam Al-Quraan sendiri ada menceritakan kisahnya, antara lain telah diakui tuhan bahawa yahudi adlh kaum yg sngt mulia aslnya , kaum lahirnya nabi2, tp pada satu ketika mereka telah berubah. contohnya dlm kisah sekiranya saya tidak silap kaum nabi musa, di dalam kisah sembelihan lembu yg cukup mahsyur.Sunguh bnyk dalihan mereka di dalam mengikut arahan Tuhan.

zaman berubah, dan kaum ini turut berubah, sehingga di dalam Al-quraan , dlm satu ayat yg bermaksud, TIDAK AKAN REDA ORG YAHUDI DAN NASRANI SEHINGGA KAMU(ORG ISLAM) MENGIKUT MEREKA-
begitu sekali teruknya orang2 yahudi di kala akhir zaman ini.

Kalau dilihat kembali kepada penguasaan mereka di dalam dunia ini, dan juga perencanaa mereka untuk menguasi Tanah suci Palestin, saya juga kdngkala merasa sedih di atas perlakuan kaum ini. Namun saya secara peribadi YAHUDI dahulu di zaman nabi2 kita adalah masih benar, TTP YAHUDI skrng, entah di mana kebenran mereka. Tak perlu untuk saya membuktikanya, namun ckplah kita liat di palestine itu, cukulah dlm usaha ahli2 suci agama mereka di dalam merampas tanah Masjid Aqsa itu...rasanya bnyk lagi bukti2 akan 'kedahsyatan' kaum ini.

Mudah sahaja imam itu tidak dapat diwarisi, Dan yg pasti blm tentu keimanan Nabi2 mereka dahulu masih mereka pegang tanpa penyelewengan.

tidak sesuai untuk saya membahskan isu ini di ruang yg sempit ini. Insyallah saya akan menulis sedikit berkenaan YAHUDI DAN ZIONIS pada masa akn dtng.

-Ini hanya pendapat peribadi saya-

Malaysia Tanahairku said...

Benar kata En.Perundang orang Islam bukannya benci orang Israel-Yahudi ni tetapi kezaliman yang mereka lakukan terhadap orang Islam di Palestin. Mudah saja saranan saya, orang Israel harus keluar dari bumi PAlestin sekarang juga.

PERUNDANG said...

Blh saya dptkan email anda. Yahoo, untk saya YM. Mgkn kita blh bersembang dan berkongsi pendapat. atau blh terus add saya deniel_roslan@yahoo.com
Tq.

Anonymous said...

Mudah saja saranan saya, orang Israel harus keluar dari bumi PAlestin sekarang juga.
------------------------

Kalau mereka keluar, mereka nk tgal di mana? di amerika, awak ingt american suka sgt dgn JEWS? palestine pun tanah mereka juga. cuba la baca sejarah tu sikit.

sebagai manusia yg cintakan keamanan, sepatutnya saudara memberi saranan agar yahudi HIDUP BERBAIK2 dgn penduduk palestin. dunia ni takda perang jika semua org bertolak ansur.

kalau hamas/fatah boleh trima yahudi, dan ahli politik yahudi hentikan faham zionis mereka, maka, takkan ada perang di palestin.

tlg jgn cop saya penyokong zionis atau apa2 jer anda rasakan,palestin pun sebahagian HAK org yahudi. arab dan yahudi sama2 memiliki tanah palestin. org arab sepatutnya tak tamak sgt. org arab sgt rasis, jika saudara hendak tahu. plg rasis di dunia.

susah sgt ke yahudi dan arab di hidup aman?

hentikan pemikiran sempit saudara. tak semua jews hendak conquer dunia. yg pasal conquer2 ni zionis, bukan yahudi.

apa perasan saudara jika saya kata saddam hussein nk conquer dunia? tak pun osama laden. sekaligus org kata org islam nk musnahkan dunia. saudara marah tak? mesti marahkan? mcm tu lah perasaan org yahudi yg tak berfahaman zionis.

sikit2 saudara nk halau org.

setiap manusia ada HAK untuk tinggal di dunia ini. takkan nk halau dia org pergi marikh?
kezaliman ini terjadi di mana..di sudan, myanmar,even di malaysia.